Pandemia koronawirusa przyczyniła się do przeniesienia wielu przedsiębiorstw do świata Internetu. To z kolei miało wpływ na wzrost konkurencji wśród firm, prowadzących podobną działalność. Jak pozycjonowanie shoper może wspomóc właścicieli sklepów internetowych w osiągnięciu pozycji rynkowego lidera? Odpowiedź znajdziesz w przygotowanym przez nas krótkim wpisie.
Wstęp do SEO
Z pewnością wielokrotnie słyszałeś hasła „optymalizacja” i „pozycjonowanie”. Czas rozwiać wszelkie wątpliwości. SEO, czyli Search Engine Optimization, to działania mające na celu poprawienie widoczności strony internetowej w organicznych wynikach wyszukiwania. W tym celu konieczne jest zrozumienie, jak działają algorytmy wyszukiwarek i na co zwracają uwagę, aby móc plasować stronę na wysokiej pozycji rankingowej.
SEM, czyli Search Engine Marketing
Wiele osób stosuje zamiennie oba te pojęcia, jednak jest to błąd. Spieszymy z wyjaśnieniem, iż działania SEM nakierowane są na płatne strategie marketingowe, takie jak reklamy PPC, strony docelowe oraz artykuły sponsorowane. Jest to pojęcie znacznie szersze, jedynie wykorzystujące elementy SEO.
Pozycjonowanie Shoper – czy w ogóle potrzebuję SEO?
Niezależnie od miasta, w którym rozwijasz swoją działalność, Twoim celem jest wygenerowanie zysku, dzięki pozyskaniu uwagi zainteresowanych odbiorców. Jeśli zależy Ci na dotarciu do jak największej liczby potencjalnych klientów, to tak – potrzebujesz SEO. Pozycjonowanie shoper pozwoli Ci na:
- poprawienie przychodów,
- uzyskanie wizerunku autorytetu i zyskanie rozpoznawalności,
- lepszą komunikację z klientami,
- rozwój biznesu.
Lokalne SEO ma znaczenie
Pozycjonowanie w konkretnym mieście skupia się przede wszystkim na lokalach usługowych: gastronomicznych, kulturalnych, rozrywkowych, medycznych oraz małych biznesów, takich jak piekarnie, kawiarnie, cukiernie, fryzjerstwo. Każde z tych miejsc odwiedzamy w poszukiwaniu jak najwyższych usług. Czy wiesz, że:
- 46% wyszukiwań całej sieci dotyczy lokalnych firm,
- 86% użytkowników korzysta z Map Google, czym przyczyniają się do wzrostu liczby wyszukiwań typu „blisko mnie”,
- około 80% lokalnych zapytań jest konwertowanych,
- ponad 70% lokalnych zapytań prowadzi do zakupów offline,
- połowa użytkowników odwiedza sklep w ciągu jednego dnia od momentu wyszukiwania.
Jakie są wnioski?
Mamy nadzieję, że już wiesz, czym jest SEO oraz jakie są jego profity. Nie ma wątpliwości, że marketing online to jedna z gałęzi handlu XXI wieku, a skoncentrowanie się wyłącznie na tradycyjnych kanałach dystrybucji okazuje się nieskuteczne. Sięgnij po pozycjonowanie shoper i podbijaj branżowy rynek, plasując się na pierwszych miejscach w wynikach wyszukiwania.